هرکسي مي خواهد بخواند
نوشته شده در تاريخ شنبه 5 شهريور 1390برچسب:, توسط میلاد دارستانی |

به گفته كارشناسان در زمان تهيه يک کارت گرافيک بايد موارد متعددي همچون ميزان حافظه، نوع اينترفيس‌ها، تعداد پورت هاي ورودي و خروجي به دقت بررسي و مشخص شود.

قيمت يک کارت گرافيک به ميزان کارايي آن ارتباط مستقيم دارد؛ کارت‌هاي گرافيک موجود که از تراشه‌هاي ATI و NVida استفاده مي‌كنند، داراي کارايي مناسب در ارتباط با نمايش تصاوير سه بعدي هستند.

استفاده از کارت‌هاي گرافيک قدرتمند، صرفا مختص کاربراني است که نوع فعاليت آنان بگونه‌اي است که به پتانيسل‌هاي بالاي اين نوع از کارت‌ها نياز دارند.

جايگاه و نقش حافظه در کارت‌هاي گرافيک، بسيار حائز اهميت بوده و اولويت آن نسبت به ساير پارامترهاي موجود به منظور گزينش يک کارت گرافيک، بيش‌تر است ( بازي‌هاي گرافيکي پيچيده و با گرافيک بالا، نيازمند استفاده از حافظه بالايي هستند).

در صورتيکه قصد اتصال کامپيوتر به يک نمايشگر، تلويزيون و يا دوربين فيلمبرداري وجود داشته باشد، بايد کارت گرافيکي انتخابي داراي پورت‌هاي مورد نظر باشد.

برخي از کارت‌هاي گرافيکي داراي امکانات جانبي اضافه‌اي بوده که امکان استفاده از آنان توسط سخت‌افزار و يا نرم‌افزارهاي مربوطه در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد.

يکي ديگر از اين امکانات جانبي خروجي S-Video است که پورت خروجي S-Video، امکان ارسال سيگنال‌هاي ويديويي را به تلويزيون، VCR و ساير دستگاه‌هاي مشابه فراهم مي‌كند.

با استفاده از پورت ورودي S-Video، مي‌توان تصاوير ويديويي را از وسايلي نظير VCR، دوربين‌هاي فيلمبرداري به کامپيوترتان تغذيه کرد.

گرافيک کامپيوتري به هموار كردن (صاف و يکدست) ظاهر ناهموار و پلکاني اشکالي چون خطوط مورب، ‌منحني‌ها و دواير اطلاق مي‌شود. استفاده از ويژگي فوق در مواردي که داراي يک Resolution پائين مي‌باشيم، مفيد خواهد بود.

علت بروز اين ناصافي‌ها به دليل پايين بودن کيفيت تفکيک‌پذيري بوده و مي‌توان به منظور برخورد با مشکل فوق، از امکانات سخت‌افزاري و يا نرم‌افزاري خاصي استفاده کرد.

برخي از کارت‌هاي گرافيک جديد از ويژگي فوق حمايت مي‌کنند، در صورت فعال كردن ويژگي فوق، سرعت نمايش فريم‌ها در يک ثانيه کاهش خواهد يافت، بنابراين استفاده کنندگان بازي‌هاي کامپيوتري، بايد بين نمايش سريع‌تر و استفاده از تصاوير هموار، يکي را انتخاب کنند.

برخي از کارت‌هاي گرافيک داراي امکانات جانبي اضافه‌اي بوده که امکان استفاده از آنان توسط سخت‌افزار و يا نرم‌افزارهاي مربوطه در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد.

اجراي پردازنده موجود برروي يک کارت گرافيک سريع‌تر از سرعت مشخص شده توسط توليدکننده، به امري متداول توسط برخي بازي‌هاي کامپيوتري تبديل شده است. وضعيت فوق باعث فشار بيش از حد مجاز به کارت گرافيکي در ارتباط با توليد خروجي شده و در نهايت مي‌تواند سوختن کارت گرافيکي را به دنبال داشته باشد.

برخي از توليدکنندگان نظير Gainward، کارت‌هايي را ارائه كرده‌اند که داراي ويژگي Overclocking هستند. برخي ديگر از توليدکنندگان نرم‌افزارهاي Overlocking را به همراه کارت گرافيکي خود عرضه كرده و تعدادي ديگر از توليدکنندگان نظير ATI از ويژگي فوق حمايت نمي‌کنند.

قبل از فعال كردن ويژگي Overlocking بايد دستورالعمل‌هاي ارائه شده توسط توليدکنندگان مربوطه به دقت مطالعه شود.

اما موارد زير شامل مهم‌ترين پارامترهايي است که بايد هنگام خريد يک کارت گرافيک به آن‌ها توجه کرد؛

حافظه؛ حداقل 32MB، پيشنهادي 64MB و حداکثر 128MB و يا بيش‌تر

سرعت؛ Clock پردازنده گرافيک، حداقل 166 مگاهرتز، پيشنهادي 200 تا 250 مگاهرتز و حداکثر 250 تا 325 مگاهرتز

نوع اينترفيس؛ حداقل PCI يا AGP، پيشنهادي AGP و حداکثر AGP

کانکتورهاي نمايشگر؛ حداقل يک کانکتور VGA براي نمايشگر CRT، پيشنهادي يک يا دو کانکتور VGA براي نمايشگرهاي CRT و حداکثر يک يا دو کانکتور VGA يا يک خروجي ديجيتال اضافه براي نمايشگرهاي تخت

پورت هاي ورودي و خروجي؛ حداقل موجود نيست و پيشنهادي S-Video يا مرکب حداکثر تنوع اينترفيس‌ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






بسي ممنونم از دشمن, که پيش دوست هر ساعت بدم ميگويد و مي آردم هر لحظه در يادش.