هرکسي مي خواهد بخواند
نوشته شده در تاريخ شنبه 5 شهريور 1390برچسب:, توسط میلاد دارستانی |

يکي از تغييراتي که در ويندوزهاي ويستا و 7 نسبت به ويندوز XP شاهد بوديم تغييراتي در Task Manager ويندوز بود. Task Manager يکي از برنامه‌هاي اصلي ويندوز است که اطلاعاتي پيرامون جزئيات پروسه‌ها و سرويس‌هاي در حال اجرا، اطلاعات سخت افزاري، اطلاعات مربوط به شبکه و... را در اختيار ما قرار مي‌دهد. در اين ترفند قصد داريم به معرفي 2 ترفند پيرامون Task Manager ويندوز ويستا و 7 بپردازيم.

1. دسترسي سريع تر به Task Manager
همان طور که مي‌دانيد سه کليد Ctrl+Alt+Delete براي باز کردن Task Manager معروف هستند. اما در ويندوزهاي ويستا و 7، با فشردن اين سه کليد ترکيبي، صفحه‌اي نمايش داده خواهد شد که با انتخاب گزينه Start Task Manager مي‌توان به پنجره Task Manager دسترسي داشت. در نتيجه براي باز کردن آن‌ بايد دو مرحله طي کرد. اما شما مي‌توانيد تنها با فشردن کليدهاي ترکيبي Ctrl+Shift+Esc، مستقيماً Task Manager را باز کنيد.

2. دسترسي به فايل هر پروسه بر روي هارد ديسک
در صورتي که در Task Manager به تب Processes برويد، ليست پروسه‌هاي در حال اجرا در ويندوز را خواهيد ديد. اما ممکن است اين سوال براي‌تان پيش بيايد که فايل مربوط به هر کدام از اين پروسه‌ها در کجاي هارد ديسک ذخيره شده است؟ در صورتي که از ويندوز XP استفاده مي‌کرديد، Task Manager پاسخي براي اين سوال نداشت، اما در ويندوز ويستا و 7 کافي است بر روي پروسه مورد نظر راست کليک کنيد و Open File Location را انتخاب نماييد. دقت کنيد در صورتي که اين گزينه قابل انتخاب نبود کافي است تيک گزينه Show processes from all users را برداريد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






بسي ممنونم از دشمن, که پيش دوست هر ساعت بدم ميگويد و مي آردم هر لحظه در يادش.